Data publikacji: 2025-07-11

Badanie Campus International 2025

Trwa rekrutacja uczestników do badania Campus International 2025, prowadzonego w 16 krajach europejskich. Celem inicjatywy jest sprawdzenie, jak udział w międzynarodowych stypendiach wpływa na umiejętności i postawy studentów. Za realizację projektu w Polsce odpowiada Zespół Analityczno-Badawczy Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. 

  •  

Badanie składa się z trzech ankiet. Wypełnienie pierwszej z nich zajmuje kilka minut. Należy w niej podać kilka informacji dotyczących studiów oraz adres e-mail. Następnie, do osób, które wypełnią pierwszą ankietę, w ciągu najbliższych miesięcy wysłane zostanie zaproszenie do wypełnienia kolejnych dwóch kwestionariuszy. Zadanie to nie zajmie więcej niż 15 minut.

Badanie ma charakter panelowy i obejmuje studentów uczestniczących w mobilnościach, osoby planujące tego rodzaju wyjazdy oraz grupę kontrolną, która nie bierze udziału w takich inicjatywach.

Celem badania jest ocena umiejętności i kompetencji nabywanych przez studentów szkół wyższych zyskują podczas udziału w mobilnościach międzynarodowych realizowanych w ramach programu Erasmus+. Rezultaty analizy posłużą do udoskonalenia programów wymian oraz lepszego dostosowania ich do potrzeb rynku pracy.

Analiza porównawcza wyników pomiędzy poszczególnymi grupami umożliwi określenie, w jakim stopniu udział w programie Erasmus+ przyczynia się do rozwoju wśród studentów określonych umiejętności i kompetencji. Wskaże również, czy osoby. które zostają w kraju, mają szansę rozwijać się równie szybko, a także czy stypendyści wyróżniają się na tle rówieśników już przed rozpoczęciem mobilności. 

Badanie zostanie przeprowadzone w 16 krajach europejskich. Koordynatorem inicjatywy jest Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej (DAAD). Badanie nie jest prowadzone w celach komercyjnych – jego celem jest uzyskanie wiedzy naukowej. Dane są zbierane anonimowo.

Raport z pierwszej edycji badania (w języku angielskim) można znaleźć TUTAJ.

Zachęcamy do udziału w badaniu, a także do rozpowszechniania informacji o nim wśród znajomych.